Om föreningen

Brf Bovetet består av 50 lägenheter, fördelade på 8 uppgångar samt en lokal som för tillfället hyrs ut till en konstnärsförening.

Vi har två städdagar varje år, en på våren och en på hösten, där vi tar hand om vår ute- och innemiljö, där alla har möjlighet att bidra med allt från kaffekokning, torkning av fönster, ogräsrensning, enklare måleriarbeten och allmän fix och trix. Alla är varmt välkomna till en trevlig dag att umgås med sina grannar och bidra till att hålla nere kostnaderna i föreningen. Självklart bjuds det på lunch, fika och god gemenskap!

Det finns alltid möjlighet att hjälpa till med just det som du tycker behöver fixas med löpande under året, såsom pyssla i trädgåren, klippa häckar och gräs eller något annat du vill göra. Givetvis utgår ersättning för ditt arbete!

I huset finns det en tvättstuga och två torkrum som bokas i via en app. Du som medlem har även tillgång till ett hobby/snickarrum samt vårt verktygsförråd där du hittar allt du kan tänkas behöva i verktygsväg. Prata med någon i styrelsen om du behöver låna något verktyg så hjälper vi dig med det.

I huset finns också två skyddsrum, en i källaruppgång A och en i E. På fasaden utanför dessa entréer finns en skylt med en orange fyrkant och en blå triangel med texten SKYDDSRUM. Skyddsrum ska kunna ge skydd åt människor vid krig. I fredstid får skyddsrum användas för annat under vissa förutsättningar. I vår förening använder vi skyddsrummen för ett antal lägenhetsförråd. Vid behov av skyddsrummen under en krigssituation behöver skyddsrummens kunna ställas i ordning inom max två dygn. Detta innebär att förråden behöver tömmas och väggarna rivas. Mer information kring skyddsrum och dess funktion hittar du på hemsidan för Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap.